BRF Baldershöjd nr 1’s upplevelse av Arkaden Bredband

BRF Baldershöjd nr 1 i Sundsvall har valt oss på Arkaden Bredband som internetleverantör till deras fastighet och medlemmar.

Dela artikel på Facebook, LinkedIn eller via Epost

De har valt att köpa en gruppanslutning, vilket innebär att vi har kopplat upp varje lägenhet med en 100/100 Mbit/s-tjänst. Att gruppansluta bredbandstjänsten till bostadsrättsföreningen är både smart och kostnadseffektivt. Vi tillhandahåller stolt en tillgänglig support med möjlighet till hembesök, vilket är en tjänst vi ser en allt större vikt i att erbjuda. Vi ser till att alla kommer igång och kan använda sin internettjänst.

Vi träffade Mats Wigge, ansvarig för IT-frågor på BRF Baldershöjd nr 1, för att ställa några frågor.

 

Vad hjälper vi er med?

Bredband och internettjänster till både medlemmarna och fastigheten med tillhörande teknisk plattform, porttelefonens drift samt bokningssystem för tvättstuga, den gemensamma lokalen, relax och gästrum. Även stöd och support i IT-frågor.

Hur kom ni i kontakt med oss på Arkaden?

Vi fick ett brev där ni beskrev vad ni kunde hjälpa till med. Vi tyckte att det lät intressant och bjöd in er till ett styrelsemöte. Sedan löpte allt på och vi tyckte att er tjänst lät bra och vi fick ett bra intryck av er så vi bestämde oss för att gå vidare med er.

Innan vi började samarbeta, vad hade ni då för bredbandslösning?

Vi hade ett öppet nät, där varje boende fick välja en egen internetleverantör. Det var betydligt dyrare då än det vi nu betalar för varje lägenhet.

Hur upplevde ni processen att byta till Arkaden, fick ni den hjälp ni behövde?

Processen att byta till Arkaden var smidig och vi upplevde att vi hade en bra dialog med er. I god tid innan bytet var ni på plats här hos oss och hade ett informationsmöte med alla boende, vilket var mycket uppskattat.

Förutom informationsmötet skickades information ut brevledes vid flertalet tillfällen, så att ingen skulle missa att säga upp sin tjänst eller känna sig oinformerad.

Jag har inte hört om att någon boende hade några problem i övergången och inte heller efter. Arkaden var väldigt lyhörda och informativa.

Får ni den hjälp ni behöver?

Ja, det tycker jag att vi får. Allt fungerar bra och ni kommer när vi behöver er.

Vilka fördelar ser du med att jobba med oss?

De fördelar jag ser med er på Arkaden är att ni är lokala och är fysiskt och mentalt närvarande. Ni har ett bra bemötande, är ödmjuka och kunniga. Ni öppnar upp så människor vågar be om hjälp.
Ytterligare en fördel med er på Arkaden är att vi nu har en SPOC (Singel Point Of Contact) vilket vi upplever är skönt. Tidigare behövde vi ringa runt till 2–3 olika företag om något var fel, nu behöver vi endast ringa er och ni löser det direkt.

Är ni nöjda hittills?

Ja, vi är väldigt nöjda.

Vi på Arkaden bredband tackar Mats Wigge för han tog sig tid att svara på några frågor.

Koppla upp och koppla av med bredband från Arkaden

Hitta din adress  ›